Вправа «Кулачки»
Стиснути пальці
рук у кулачки, а потім махнути кистями так, щоб пальці розправились.
Вправа «Олені»
Схрестити руки
над головою із сильним напруженням (тверді, як роги), а потім швидко розслабити
й опустити вздовж тулуба.
Вправа «Підйомний кран»
Витягнути руки
вперед і напружити, ніби на них лежить важкий вантаж. Потім швидко розслабити,
як після різкого звільнення від вантажу, опустити руки на «пухову ковдру».
Стискання і відпускання
уявного гумового м'яча.
Вправа «Піаніно»
Мета: розвиток дрібної моторики.
Інструкція: покласти руки на стіл долонями донизу,
пальчики широко розставлені:
·
«перебирати»
пальчиками по-черзі, імітуючи гру на піаніно (долоньки не відриваються від столу);
·
підіймати
одноіменні пальчики на обох руках по-черзі під рахунок до п’яти кожен (починати
з мізинчика).
Вправа «Привітання пальчиків»
Мета: розвиток дрібної моторики.
Інструкція: поставити руки долонями одна до одної на відстані 2-3 см.,
пальчики широко розставлені. Під рахунок до п’яти пальчики, починаючи з
мізинчика, починають по-черзі
з’єднуватись. Потім, під зворотній рахунок від п’яти, пальчики починають
з’єднуватись по-черзі, починаючи з великого пальця.
Вправа «Фізкультура для пальчиків»
Мета: розвиток дрібної моторики.
Інструкція: руки зігнуті у ліктях, долоні на рівні плечей, пальці широко
розставлені. Під рахунок один – два, три – чотири стискати руки у кулачки і
знов розтискати.
Вправа «Кульки»
Мета: розвиток дрібної моторики.
Обладнання: пластмасові кульки діаметром 3-4 см.
Інструкція: руки зігнуті у ліктях, долоні одна навпроти одної, між ними
зажата кулька. Виконувати обертальні рухи руками, ніби ліплячи кульку з
пластиліну. При цьому:
·
рахувати до 10;
·
виконувати
динамічні артикуляційні вправи;
·
промовляти склади
за логопедом для автоматизації вимови заданого звуку.
Гра «Пальчики
тренуймо з нами, викладаймо паличками»
Мета: розвиток дрібної моторики.
Обладнання: палички довжиною 5-8 см., малюнки-схеми (Додаток 1).
Інструкція: починати
краще з викладання найпростіших схематичних зображень.
Перед початком
викладання паличками схематичного зображення дорослому необхідно з'ясувати, чи
розуміє малюк, що саме йому потрібно викласти:
1. Запитайте у
дитини, як вона гадає, що на картці викладено паличками, на що схоже
зображення.
2.
Прочитайте
разом назву картки, ознайомте дитину з віршиком.
3. Порахуйте
кількість паличок, що буде необхідна дитині для викладання схематичного
зображення.
4. Зверніть увагу
дитини на просторове розташування паличок: горизонтальні –
4 палички, вертикальні – 2 палички, з нахилом ліворуч –
1 паличка, з нахилом праворуч – 1 паличка. Для
маленьких дітей: паличка лежить, паличка стоїть, паличка нахилилася.
5. Допоможіть
малюку викласти зображення, словесно керуючи його діями.
Дайте
можливість дитині викласти зображення самостійно.
|