Гра «Перегни жабок»
Мета: розвиток дрібної моторики, закріплення правильної
вимови заданого приголосного звуку у складах з голосними звуками, розвиток
фонематичного слуху та уваги.
Обладнання: фігурки жабок (кіндери), полотна з круговими
доріжками (Додаток 2).
Інструкція: вести жабку по доріжці, вимовляючи заданий
склад. Слідкувати за правильною вимовою складу.
Гра «Повтори потрібне слово»
Мета: розвиток фонематичного слуху та уваги, закріплення
правильної вимови заданого звуку.
Інструкція: логопед називає різноманітні слова. Коли
дитина почує слово із заданим звуком, то повинна його повторити. Необхідно
слідкувати за правильною вимовою слова дитиною.
Гра «Зміни речення»
Мета: розвиток зв’язного мовлення, правильного узгодження
слів у реченні, пам’яті.
Інструкція: логопед називає речення. Дитина повинна
повторити це саме речення, але змінити у ньому займенник на запропонований йому
логопедом.
Наприклад, «Я малюю малюнок» - «Ти малюєш малюнок» і т.д.
Я – ти, ми, ви, він, вона, вони. У мене – у нього, у неї, у них, у нас, у вас, у тебе.
Гра «Скажеш ти
обов’язково чітко й гарно кожне слово»
Мета: розвиток зв’язного мовлення, автоматизація заданих звуків у мовленні
дитини.
Обладнання: сюжетні малюнки (Додаток 3).
Інструкція: працюючи з картками, слід:
1. Запропонувати
дитині уважно розглянути малюнок, відповісти на запитання, використовуючи
поданий лексичний матеріал, а потім розповісти з допомогою дорослого або
самостійно, що зображено на малюнку.
2.
Прочитати
вірш виразно, виділяючи інтонаційно слова із проблемним звуком. Знайти до цих
слів відповідні малюнки.
3. Повторити з дитиною окремі рядки, потім вірш, промовляючи
текст із різною силою голосу (пошепки, голосніше та інтонацією) і різним темпом. Можна проспівати рядки віршів на
будь-яку мелодію.
Запропонувати
дитині визначити, про що розповідається у вірші, самостійно чи з допомогою
дорослого відповісти на запитання за змістом та малюнками. Вчити дитину
відповідати на запитання повним реченням, чітко вимовляючи закріплюваний звук. Вивчити
вірш на пам’ять.
|