Субота, 20.04.2024, 01:00

 СТАТТІ ДЛЯ БАТЬКІВ

Меню сайту
Цікавинки сайту
Форма входу
Пошук
Друзі сайту



Статистика
Головна » Статті » Рекомендовані завдання

Рекомендовані завдання

«Лопата» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [Л], [С], [3], [Ц], [Р], [Ш], [Ж].

Мета: відпрацьовувати вміння втримувати язик широким, спокійним, розпластаним, розслабивши його м'язи.

Зміст: усміхнутися, висунути широкий язик, розпластати його на нижній губі, утримуючи в цьому положенні 10 – 15 секунд.

Методичні рекомендації:

1.       Не розтягувати сильно губ, щоб не було напруження.

2.       Стежити, щоб не заверталася нижня губа.

3.       Не висувати язик далеко: він має лише накривати нижню губу.

4.  Бічні краї язика торкаються куточків рота.

5.  Якщо ця вправа не виходить, виконувати вправу «Млинці».

 

«Грибок» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [Р], [Ш], [Ж], [Ч].

Мета: відпрацьовувати вміння втримувати язик біля верхнього піднебіння, розтягуючи під'язикову вуздечку.

Зміст: усміхнутися, трохи відкрити рот і присмоктати широкий язик до піднебіння, потім відкрити рот широко. (Язик нагадуватиме тонку шапку гриба, а розтягнена під'язикова зв'язка – його ніжку.) Утримувати 10 – 15 секунд.

Методичні рекомендації:

1.       Стежити, щоб бічні краї язика були притиснуті рівномірно, жодний із них не опускався.

2.       Під час повторення вправи намагатися відкривати рот ширше.

 

«Гірка » готує артикуляційний апарат до поставлення звука [Л].

Мета: відпрацьовувати піднімання спинки язика.

Зміст: трохи відкрити рот і зробити спинкою язика гірку. Утримувати 10 – 15 секунд.

Методичні рекомендації: стежити, щоб кінчик язика був опущений і розташовувався в глибині рота, а його спинка була піднята до піднебіння.

 

«Чашка» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [Р], [Ч], [Ш], [Ж].

Мета: зміцнювати м'язи бічних країв язика, відпрацьовувати його піднімання.

Зміст: широко відкрити рот. Широким язиком потягтися до верхніх зубів, але не торкатися їх. Дитині можна сказати: «Уяви, що я налила у твою чашку воду, а ти мусиш її тримати, не виливаючи». Утримувати язик у такому положенні 10-15 секунд.

Методичні рекомендації:

1.       Рот має бути широко відкритим.

2.       Стежити, щоб працював тільки язик, а губи йому не допомагали, не торкалися язика – вони повинні бути нерухомими.

Бічні краї язика мають підніматися рівномірно – жодний із них не повинен опускатися.

 

«Трубочка» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [С], [3], [Ц].

Мета: відпрацьовувати вміння утворювати щілину між бічними краями язика.

Зміст: відкрити рот, висунути широкий язик. Підняти бічні краї язика, зробити «трубочку», дмухнути в неї. Виконати вправу 8 – 10 разів.

Методичні рекомендації:

1.       Щоб полегшити виконування вправи, можна запропонувати малюкові висунути розпластаний язик між зубами, після чого округлити губи.

2.       Якщо в дитини не виходить цей рух, використати механічну допомогу: шпателем або маленькою ложечкою натиснути на основу язика (уздовж середньої лінії) і запропонувати маляті округлити губи.

 

«Голка» формує в дитини кінестетичне відчуття напруження.

Мета: відпрацьовувати вміння втримувати язик напруженим.

Зміст: відкрити рот, вузький язик висунути далеко вперед, утримувати 10 – 15 секунд.

Методичні рекомендації:

1.  Рот широко відкритий.

2.  Стежити, щоб кінчик язика не відхилявся вбік.

3.  Не завертати нижню губу.

4.  Якщо в малюка не виходить утримувати язик вузьким і напруженим, виконувати вправу «Годинник».

 

«Паркан» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [Л], [С], [3], [ІД], [І], [И].

Мета: зміцнювати м'язи губ, закріплювати зоровий контроль за їхнім положенням.

Зміст: зуби зімкнені. Розтягти губи в усмішці, показуючи зуби. Утримувати 10 – 15 секунд.

Методичні рекомендації: стежити, щоб рот не відкривався.

 

«Хобот» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [У], [Ш], [Ж], [Ч].

Мета: зміцнювати м'язи губ.

Зміст: рот закритий, губи зімкнені. Витягнути губи вперед, утримувати в цьому положенні 10 – 15 секунд.

Методичні рекомендації: звертати увагу дитини на напруження висунутих уперед губ

 

«Сопілка» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [У], [Ш], [Ж], [Ч].

Мета: зміцнювати м'язи губ, закріплювати зоровий контроль за їхнім положенням.

Зміст: зуби зімкнені. Витягнути губи вперед, утворивши посередині отвір. Утримувати 10 – 15 секунд.

Методичні рекомендації: стежити, щоб рот не відкривався.

 

«Усмішка», або «Гумка», готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [С], [3], [Ц].

Мета: зміцнювати м'язи губ, закріплювати зоровий контроль за їхнім положенням.

Зміст: зуби зімкнені. Розтягувати губи в усмішці, не показуючи зубів. Утримувати 10 – 15 секунд.

Методичні рекомендації: стежити, щоб рот не відкривався.

 

Вправа «Млинці» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [Л], [С], [3], [Ц], [Ч], [Ш], [Ж].

Мета: відпрацьовувати вміння втримувати язик широким, спокійним, розслабивши його м'язи.

Зміст: трохи відкрити рот, спокійно покласти язик на нижню губу і, поплескуючи по ньому губами, вимовляти склади ПЕ-ПЕ-ПЕ... Виконувати протягом 10 – 15 секунд.

Методичні рекомендації:

1.       Стежити, щоб не заверталася нижня губа.

2.       Язик широкий, його краї торкаються куточків рота.

3.       Поплескувати язик губами треба кілька разів на одному видиху. Стежити, щоб дитина, повторюючи склади, не затримувала дихання. Проконтролювати виконування можна таким чином: піднести ватку до рота малюка – якщо він правильно робить вправу, ватка відхилятиметься. Водночас ця вправа дозволяє відпрацьовувати спрямований видих.

 

«Щітка» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [С], [3], [Ц], [Р].

Мета: розвивати рухливість м'язів язика, навчати дитину втримувати кінчик язика за зубами.

Зміст: рот відкритий, губи розтягнені в усмішці, видно зуби. Кінчиком язика «чистимо» верхні та нижні зуби зсередини, роблячи рухи язиком то в один бік, то в другий (10 15 секунд).

Методичні рекомендації:

1.       Губи розтягнені в усмішці, не рухаються.

2.       Коли кінчик язика рухається з одного боку в другий, стежити, щоб він перебував біля ясен, а не ковзав по верхньому краю зубів.

 

«Віник» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [С], [3], [Ц].

Мета: розвивати рухливість м'язів язика, формувати кінестетичні відчуття.

Зміст: рот відкритий, губи розтягнені в усмішці, видно зуби. «Замітаємо» кінчиком язика за нижніми зубами, роблячи рухи язиком знизу вгору (10 – 15 секунд).

Методичні рекомендації:

1.       Губи розтягнені в усмішці, не рухаються.

Стежити, щоб під час виконування вправи кінчик язика був широким і починав рух від коренів нижніх зубів. Акцентувати увагу на тому, що кінчик язика ніби «викидає сміття», коли наближається до верхнього краю зубів.
Категорія: Рекомендовані завдання | Додав: anja (17.01.2014)
Переглядів: 591 | Рейтинг: 0.0/0