П`ятниця, 19.04.2024, 19:11

 СТАТТІ ДЛЯ БАТЬКІВ

Меню сайту
Цікавинки сайту
Форма входу
Пошук
Друзі сайту



Статистика
Головна » Статті » Рекомендовані завдання

Рекомендовані завдання

«Смачне варення» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [Л], [Р], [Ч], [Ш], [Ж].

Мета: розвивати рухливість м'язів язика, відпрацьовувати рух угору широкої передньої частини язика.

Зміст: запропонувати дитині уявити, що вона їла варення: «Воно дуже смачне! У тебе замазалася верхня губа, злижи язиком варення з верхньої губи. Отак». Передній край широкого язика рухається по верхній губі згори вниз, але не з одного боку в другий (10 разів).

Методичні рекомендації:

1.       Стежити, щоб працював лише язик, а нижня щелепа не «допомагала», не «підсаджувала» язик угору – вона має бути нерухомою (можна притримувати її пальцем).

2.       Язик повинен бути широким, його бічні краї торкаються куточків рота.

3.       Якщо вправа не виходить, слід повернутися до вправи «Млинці». Тільки-но язик стане розпластаним, потрібно шпателем або маленькою ложечкою підняти його вгору й завернути на верхню губу.

 

«Годинник» формує в дитини кінестетичне відчуття напруження.

Мета: активізувати м'язи язика.

Зміст: малюкові кажуть: «Послухай, як цокає годинник. Подивися, як ходить його маятник. Пограймося в годинник, а маятником буде твій язичок». Рухи повторюють 10 разів.

Методичні рекомендації:

1.       Рот відкритий, губи всміхаються.

2.       Стежити, щоб язик рухався вільно – не ковзав по краю зубів.

3.       Тягнутися язиком по черзі то до правого вуха, то до лівого.

4.       Дитина має рухати язиком вільно, дорослий задає темп, рахуючи.

 

«Гармошка» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [Р], [Ч], [Ш], [Ж].

Мета: зміцнювати м'язи язика, поліпшувати їхню рухливість, розтягувати під'язикову вуздечку.

Зміст: усміхнутися, трохи відкрити рот і присмоктати широкий язик до піднебіння (як під час виконування вправи «Грибок»). Далі, не опускаючи язика, закривати й відкривати рот (як розтягуються міхи гармошки, так розтягується й під'язикова вуздечка). Виконувати протягом 10 15 секунд. Методичні рекомендації:

1.       Під час виконування вправи губи не рухаються.

2.       Стежити, щоб бічні краї язика були притиснені рівномірно: жодний із них не повинен опускатися.

3.       Під час повторення вправи намагатися відкривати рот ширше.

 

«Гойдалка» готує артикуляційний апарат до поставлення звука [Л].

Мета: відпрацьовувати вміння швидко змінювати положення язика.

Зміст: трохи відкрити рот, покласти широкий язик за нижні зуби (зсередини) й утримувати його в такому положенні протягом 5 секунд (ведучий голосно рахує від 1 до 5). Потім підняти широкий язик за верхні зуби (так само зсередини) й утримувати його там протягом 5 секунд. Так по черзі змінювати положення язика 6 – 10 разів.

Методичні рекомендації: стежити, щоб працював тільки язик, а нижня щелепа й губи залишалися нерухомими.

 

«Конячка» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [Л], [Р].

Мета: активізувати м'язи кінчика язика та зміцнювати їх, відпрацьовувати піднімання язика.

Зміст: дитині пропонують: «Покажімо язиком, як цокають копита конячки». Дорослий демонструє, як язик присмоктується до піднебіння, потім відривається від нього, при цьому виходить звук, схожий на цокання копит. Стежити, щоб кінчик язика рухався безпосередньо вгору, не відхиляючись, і цокав за верхніми зубами (10 разів).

Методичні рекомендації:

1.       Спочатку вправу виконують у повільному темпі, який потім прискорюється. Нижня щелепа не повинна рухатися – працює тільки язик.

2.       Стежити, щоб кінчик язика не завертався.

 

«Фарба» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [Р], [Ч], [Ш], [Ж].

Мета: відпрацьовувати рухи язика вгору, поліпшувати його рухливість.

Зміст: трохи відкрити рот і «погладити» кінчиком язика тверде піднебіння, рухаючи язик уперед – назад.

Методичні рекомендації:

1.         Губи й нижня щелепа мають бути нерухомими.

2.         Стежити, щоб кінчик язика сягав внутрішньої поверхні верхніх зубів під час руху вперед і не виходив за межі рота.

 

«Барабан» готує артикуляційний апарат до поставлення звука [Р].

Мета: зміцнювати м'язи кінчика язика, відпрацьовувати піднімання язика й уміння напружувати його кінчик.

Зміст: відкрити рот, поставити широкий язик за верхні зуби, багато разів чітко вимовити звук [Д]: Д-Д-Д..., постукуючи кінчиком язика по верхніх альвеолах (горбках за верхніми зубами).

Методичні рекомендації:

1.       Рот має бути весь час відкритий, губи всміхаються, нижня щелепа не рухається, працює тільки язик.

2.       Стежити, щоб звук [Д] мав характер чіткого удару, кінчик язика не завертався.

3.       Якщо вправа не виходить, потрібно повернутися до вправи «Чашка».

4.       Звук [Д] треба вимовляти так, щоб відчувався струмінь видихуваного повітря. Для перевірки можна піднести до рота смужку паперу – у разі правильного виконування вправи вона відхилятиметься.

 

«Змія» формує в дитини кінестетичне відчуття напруження.

Мета: зміцнювати м'язи язика.

Зміст: широко відкрити рот, висовувати вузький язик і потім ховати його назад. Повторювати протягом 10 – 15 секунд.

Методичні рекомендації:

1.       Стежити, щоб рот не закривався.

2.       Вузький язик має висовуватися далеко вперед.

3.       Якщо виконати вправу не вдається, повернутися до вправи «Голка».

 

«Кішка» готує артикуляційний апарат до поставлення звуків [Л], [Р], [Ч], [Ш], [Ж].

Мета: розвивати рухливість м'язів язика, відпрацьовувати рух широкої передньої частини язика вгору.

Зміст: запропонувати дитині уявити, що вона перетворилася на кошеня й хоче попити молока з тарілочки (умовну тарілку можна зробити з долоньки). Висунути широкий язик «чашечкою» і, завертаючи його бічні краї вгору, «набрати» молоко в рот. Виконувати 10 – 15 разів.

Методичні рекомендації:

1.        Рот має бути відкритим і не закриватися.

2.       Стежити, щоб працював лише язик, а нижня щелепа не допомагала, не «підсаджувала» язик угору – вона повинна бути нерухомою (можна притримувати її пальцем).

3.       Язик має бути широким, а його бічні краї – піднятими (нагадувати чашку).

 

«Цукерка» формує в дитини кінестетичне відчуття напруження.

Мета: відпрацьовувати відчуття напруження язика.

Зміст: у закритому роті напружений язик натискає то на одну щоку, то на другу. Виконувати протягом 10 – 15 секунд.

Методичні рекомендації:

1.       Губи мають бути з'єднаними.

Прикласти долоньку малюка до щоки, щоб він міг перевірити ступінь напруження язика.
Категорія: Рекомендовані завдання | Додав: anja (17.01.2014)
Переглядів: 526 | Рейтинг: 0.0/0